Week in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu Week in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

Week in Auckland

Door: sophieverdonk

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

De tijd gaat snel als je het naar je zin heb!
Ik ben vorige week zaterdag met Metin en Okan Auckland in geweest. Nadat we koffie in het restaurant van Semit (vader) hebben gedronken zijn we naar de skytower gelopen waar ik me hoogtevrees te lijf ging op 182m. Omdat iedereen natuurlijk een mooi panorama uitzicht wilde bleef iedereen op de hoogste ring staan. Dus ik naar treetje lager gaan staan waar de vloer van glas was, wat ik niets wist, dus je keek een gat van 182 meter in.
Ik wilde zo snel mogelijk weg maar terug kon niet, dus moest ik een rondje lopen naar de volgende trap. Ik geloof dat iedereen behalve ik dat leuk vond. Na het avonduur in de Skytower zijn we naar een pleintje met een schaatsbaan gelopen waar Okan met een vriend had afgesproken. Ze wilde graag schaatsen dus zo gezegd zo gedaan,schaatsen gehuurd en ik heb me twee uur lang vermaakt met Nieuw-Zeelanders die niet kunnen schaatsen. Na de twee uur vermaak de schaatsen weer in geleverd en zijn we door gelopen naar de Modern Gallery of Art waar allemaal kunst werken en schilderijen met gezichtsbedrog hingen.
Toen ik de volgende dag wakker werd was de hele stad verregend en was er weinig te doen dus jogging broek aan en lekker de hele dag films gekeken.
Dinsdag ben ik weer samen met Okan en Metin de stad in geweest. En na een bezoek aan Winter garden gingen we naar het museum. Waar Moica ons ophaalde en zijn toen naar een van de vele strandjes hier gereden. Na een ijsje en een wandeling zijn we door gereden naar One Tree Hill. Een oude vulkaan.
Woensdag zijn we met de ferry naar Devonport geweest. Waar we fietsen hebben gehuurd. Ze rijden hier natuurlijk aan de andere kant van de weg, en in de auto ben ik dat onder tussen al gewent maar als je dan op de fiets zit is het toch even anders. Dus heb de helft van de tijd aan de verkeerde kan gefietst gelukkig was ik niet te missen want ik had een knal roze helm op. (Helmpjes zijn hier verplicht als je op de fiets zit.)Na de fiets tocht zijn we Mount Victoria op gelopen, maar omdat het mistig was kon je allen het topje van de Skytower zien.
Vrijdag ben ik de hele dag mee geweest met Metin met de waterpolo. Ik had nog nooit in het echt een waterpolo wedstrijd gezien en het gaat er soms best hard aan toe (ook al zijn de jongens onder de 14).
Gister ben ik alleen richting Auckland geweest en na 20 minuten op dus bus te hebben gewacht bleek ik aan de verkeerde kant te staan. Dus ben aan de andere kant gaan staan en heb de eerste de beste de gele bus gestopt. Helaas verkeert gegokt. (er rijden hier drie verschillende bussen, rode gele en blauwe) Dus na het maar gewoon gevraagd te hebben was ik in 20min in de stad. Na een rondje door de haven gelopen te hebben ben ik nog even Queensstreet op gelopen. Een van de drukste straten in Auckland. En naast dat je moet uitkijken voor bussen scooters brommers auto`s en fietsers (met helm) moet je ook op alle longboarders, skaters, en mensen op stepkes letten.
Vandaag had ik weer een rustig dagje en ben ik samen met Monica en Semit bij de waterpolo van Metin wezen kijken. En ben ik net weer terug van een wandeling op Mount Eden.

  • 08 Juli 2012 - 08:31

    Rowie:

    Ik ben trots op je! Geniet geniet geniet!!!

  • 08 Juli 2012 - 10:12

    Naduah:

    Wauw wat tof! Heel erg veel plezier daar!

  • 09 Juli 2012 - 15:46

    De Brouwers:

    hey Sophie, leuke avonturen weer. Zeker dat uitzicht naar beneden op die foto. Ik snap dat je dat spannend vond, ha, ha.
    Wij hoorden dat aussies iedereen bijnamen geven. Heb jij er al eentje gekregen?
    Kus de brouwers

  • 10 Juli 2012 - 11:26

    Anton:

    Hi Sophie,

    Tje wat ziet het er weer gaaf en herkenbaar uit !
    Have fun, en de groeten aan alle bekenden !

    Groeten, Anton
    PS. bevalt de rugzak ?

  • 11 Juli 2012 - 17:54

    Saskia:

    Hoi Sophie, wat ziet het er allemaal mooi en gezellig uit. En wat een bijzondere foto s, Ik vind het leuk om je verslagen te lezen en voel gelijk met je mee op die glazen vloer. Lieve lieverd ik blijf mee lezen en geniet nog maar lekker.
    Dikke kus Sas

  • 15 Juli 2012 - 07:59

    Oma Trix:

    Hey Sophie,Geweldig wat je allemaal onderneemt en meemaakt. DOODENG 182 mt. naar beneden kijken, ik voel het hier! en doe het je niet na. Stoer hoor.Dikke kus. opa en oma Verdonk. We volgen je.

  • 15 Juli 2012 - 08:25

    Opa Jan:

    Met aandacht lees ik de reisverslagen en geniet er enorm van. Tijdens het lezen komen de herinneringen van onze reis door NZ naar boven. Ik kijk uit naar een nieuw verslag.

    Veel plezier, Opa Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sophie

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15742

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azie en eten met stokjes

29 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Eiland hoppen cycladen

21 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Going down under

Landen bezocht: