Having the time of my life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu Having the time of my life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

Having the time of my life

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Augustus 2012 | Australië, Melbourne

Ik heb sinds ik ben aan gekomen heb ik bijna geen dag stil gezeten. Dus dat ik zo lang geen verslag heb geschreven is of omdat ik geen internet tot me beschikking had. Nu wel, en voordat ik ga genieten van de laatste dagen van mijn reis schijf ik jullie om te laten weten dat ik geweldig heb!

Voordat ik begin geef ik jullie wat uitleg zodat het wat makkelijker lezen word. In Melbourne (stad net zo groot als de provincie Utrecht) wonen mijn "second" oom en tante (Herman&Marie) met 6 kinderen. Madeleine (woont vrijwel in het centrum van de stad, Matthew woont nog bij Herman en Marie, David, woont samen met Em(ma) in Inverloch(naast Melbourne), Peter, woont samen met Asha ook in een plaatsje naast Melbourne, Mandy woont in de heuvels van Melbourne samen met Scott en John woont samen met Claire, Ben(oudste zoontje) en Sem (jongste zoontje) in een suburb van Melbourne.




Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor jullie is, want anders word het lastig. (dus sucses alvast)




De eerste dag hier, ben ik meteen met Marie en Matthew voor een fiets tochtje(ook hier weer met helm) geweest door een park waar de walibie`s voor je fiets sprongen. S`middags ben ik samen met Marie Belgrave in gelopen en zijn we er de volgende dag ook weer op uitgeweest en zijn we van Belgrave door een National Park naar Kalista gelopen. De dag daarop zijn we naar Knox city geweest een enrome shopping mall en na de dag daar rond geslenterd te hebben zijn we s`avonds naar John en Claire gegaan waar we samen me Mandy en Scott pizza hebben gegeten.

Na een goed ontbijt heb ik me spullen gepakt want Matthew en Mandy namen me me voor 4dagen naar Phillip Island en Wilsons prom. Op Phillp Island zijn we naar Amizing things geweest, een soort museum met allemaal dingen met gezichts bedrog. Stoelen die op hoog glijden ipv naar beneden glazen doolhof en nog veel meer. De volgende ochtend lekker buiten ons ontbijtje gegeten en voor een wandeling over het strand gegaan. Na twee keer nat te zijn geregend en "thuis" weer opgewarmd te zijn. Zijn we s`avonds naar de Penguins wezen kijken die daar het strand op komen zodra de zon ondergaat.
Beetje jammer dat ik alleen meer jappanners heb gezien dan Penguins. Maar ach,..

De volgende ochtend lekker uitgeslapen en spullen in geslagen voor Wilsons prom (een National Park) waar we gingen camperen voor twee nachten. Na ons kamp op gezet te hebben zijn we voor een kleine nacht wandeling richting het stand gegaan. En na heel veel Uno en andere kaartspelletjes gingen we ons klaar maken voor de nacht, met een termolegging jogging broek drie shirtjes en twee truien was ik er klaar voor. Halverwege de nacht hoorde ik een hoop gestommel en geluid buiten, wat best vreemd is als je de engie bent die op de camping staat. Dus na Metthew wakker gemaakt te hebben kwamen we er achten dat Mandy bezig was een wombat weg te jagen.

Na een nacht van weinig slaap zijn we de volgende dag voor een dag wandeling naar Obron Bay geweest. Na vier uur klimmen dalen en heel veel mooie plekjes gezien te hebben weer aan gekomen bij de tent. waar we weer alle mogelijke kaart spelletjes hebben gespeeld. Omdat het buiten 5graden was en we niet echt voor bereid waren op de kou zijn Mandy en Matthew tijdens het maken van ons avond eten op de bbq gaan zitten.
Na weer een nacht met weinig slaap hebben we de volgende ochtend tussen de regen buienen door onze kampeer spullentjes gepakt en riching Inverloch gereden waar Mandy en Matthew me na een weekendje zwoegen zweten weinig slaap en heel veel lol afzetten.

Ik ben die zelfde avond samen met David naar het strand gereden en na een geimproviseerde maaltijd omdat David perongeluk het vlees had laten aan branden. Eindelijk weer een nachtje rustig kunnen slapen zonder dat ik me zorgen hoefde te maken over wombats atacking de tent.

De volgende dag ben ik met David lang de kust gereden kijken over een beetje golven waren. Maar helaas geen golven. Wel wist david dat er een paar grotten in de buurt waren, dus na glibberen over de rosten klimmen en klouteren springen over kloven (wat me wat moeite koste want ik ben nog steeds geen held met hoogtes) Zaten we in de grotten waar ik wel voor eeuwig naar de golven kon kijken. Maar omdat het vloed begon te worden gingen we de grot uit. Ook de golven werden wat beter dus toen we na strandwandeling weer bij de auto waren. zijn we verder langs de kust gereden en hebben we uiteindelijk een wetsuit aan getrokken en hebben we een surfje gewaagd. Na heel veel duckdiven, (met je surfboard onder de golven door duiken) peddelen en door golven mee genomen weer geterug de branding in. Zijn we terug naar "huis" gegaan waar we de hele avond bij het kampvuur hebben gezeten en zo ongeveer alle potjes kaarten verloren te hebben ben ik me bedje in gedoken. Na een dutch/Aussie ontbijt, Brood met hagelslag, leverworst, kaas en toast met vegemite. Zijn we in de auto gesprongen richting Warkaville. Om de tijd te doden hebben we zo hard als we konden met de radio mee gezongen en spelletjes als ik zie ik zie wat jij niet ziet gespeeld. Aan gekomen in Warkville ons weer in een wetsuit gehezen en zijn we wezen snorkelen. Na ons ochtendje snorkelen zijn we voor een wandeling gegaan en s`middags onderweg naar huis presies op de zelfde manier als heen onze tijd in de auto gedood.
De volgende ochtend vroeg op gestaan en in de auto richting Madeleine in Melbourne gestapt die een dagje vrij had. Na de middag in Melbourne rond gelopen te hebben zijn we s`avonds naar een foody (AFL, een sport dat ze alleen hier spelen, een combinatie tussen rugby en Amrican football) game geweest. Na de foody, zijn we nog weer Melbourne in geweest en na een vuurshow op South bank nog een beetje wat van het nachtleven mee gepikt. Die aovnd zijn we bij Madeleine blijven slapen en de volgende ochtend weer richting John en Claire gereden voor ontbijt. Na het ontbijt zijn we met ze alle naar Cambell market gereden een grote tweede hands markt. Waar ze werkelijk alles verkochten.
En ben s`avonds weer terug gegaan naar Herman en Marie.
De volgende dag had ik een soort van een rustige dag en ben ik met Matthew van restraurantje naar cafetje gereden, voor wat te eten te drinken en potje kaarten want de volgende dag vloog ik naar Perth.

Joyce, een meisje die ik ken van de hockey woont in Perth. En nadat ze me heeft opgehaald van de luchthaven en ik me tas in me kamer heb gedropt onder de douche ben gesprongen ben ik samen met Joyce, dr huisgenootjes en nog een paar Aussie`s uiteten geweest.
De volgende dag ben ik met Joyce richting Frematle gereden een klein dorpje vlak bij Perh dat mee beetje iets weg heeft van een Frans dorpje.
S`avonds gekeken bij de hockey van Joyce en weer richting Kings Park gegaan waar je een goed uitzicht heb op perth. De dag daarop zijn was het super mooi weer (22graden, best warm voor winter weer) en zijn we gewoon rond gereden, gestopt daar waar en mooi was en er een super relexed dagje van gemaakt. S`avond met twee meiden uit het hockeyteam van Joyce mexicaans gemaakt en naar de bios geweest. De volgende dag lekker rond gelopen in Perth en bij dag naar Kingspark geweest. De volgende dag lekker uitgeslapen en weer me spulletjes gepakt en heeft joyce me weer richting de luchthaven gebracht. Het was een mooie dag om weer terug naar Melbourne te gaan want het kwam met bakken uit de lucht vallen.
Gelukking kon in snel voor een grote groep inchekken, dus duurde het niet zo lang voor dat ik aan de beurt was. De man achter de bali deed er maar lang over, en na drie keer me ticket gezien te laten hebben. Samen met al me andere kaartjes en briefjes, omdat hij nog al in de war leek schoot hij in de lach en vertelde me dat ik een dag te vroeg was en dat ik in plaast van zondag de 13de(die helemaal niet bestaat maar ik was heilig overtuigd van wel), Maandag de 13de vertrok. Dus na Joyce gebeld te hebben kwam die me weer op halen en was het een dagje op en neer naar het vlieg veld en hebben we films gekeken te hebben tot diep in de nacht. de volgende ochtend zolang mogelijk in bed gebleven want ik had toch al alles gepakt. En ben ik de volgende dag gewoon richting Melbourne gevlogen. Waar Matthew me ophaalde, omdat ik toen ik in Perth was ongeveer vier keer van gate was gewisseld keek ik er niet echt raar van op dat toen ik aan kwam er niemand stond. Maar na een half uur rondjes te hebben gelopen van het punt waar hij me had afgezet toen ik naar Perh ging, terug naar het punt waar ik aankwam. Dacht ik dat hij misschien er ook wel gistere al stond en ben ik gaan kijken wanneer er een bus ging. Ik gaf me zelf nog 20 min en kon dan op een bus springen richting Herman en Marie. Dus na nog 10 min rondjes gelopen te hebben was in eens Madeleine daar die meteen uit haar werk was gekomen om mij op te halen. Ook zei had voor ongeveer 30 min rondjes gelopen maar in tegen gestelde richting dus hadden we elkaar steeds gemist. Dus na het spelletje vind elkaar, zoek de auto en vind Madeleine`s huis. Waar ik die avond bleef, ben ik de volgende dag lekker rondjes wezen lopen in melbourne. En na nog een nachtje bij Madeleine zijn we de de volgende dag samen naar Inverloch gereden richting David en Emma. Waar Madeleine een ook een nachtje bleef. Na eergister de heledag me madeleine over het strand gelopen te hebben en samen met Emma en madeleine geviste te hebben. Zijn david en ik gistere weer langs de kust gereden op zoek naar golven. En weer hebben we weer een surfje gewaagd. Zit nu samen met David allemaal Snowboard films te kijken want vanacht gaan we richting Mount hothem. Waar we samen met Peter en Asha gaan snowboarden.


Sorry voor alle spelfouten of raare opbouw van zinnen maar het is raar om na alles in Engels elke dag in het Nederlands te praten. Ik heb nu ook niet zo veel zin meer op het nog een keertje te lezen want tijdens het schrijven van dit blog is heb ik drie keer op nieuw moeten beginnen omdat me computer steeds uitviel.

  • 17 Augustus 2012 - 16:31

    Paula:

    I'ts clear Sophie: you having the time of your life!! Wat heb je veel gedaan zeg! Dikke kus Paula

  • 17 Augustus 2012 - 19:03

    Els Van Oel:

    Lieve Sophie, alleen al van het lezen van alles wat jij in Australië meemaakt wordt ik doodmoe. Maar kind, wat beleef jij ontzettend veel en wat doen alle kinderen van Herman en Marie hun best om het je naar de zin te maken. Met recht "the time of your life". En nu nog dit weekend snowboarden. En dan zit het erop meissie.
    Opa en ik vinden het geweldig wat je allemaal beleeft, maar zullen het heerlijk vinden als we je weer in
    onze armen kunnen sluiten. Voor de laatste dagen nog heel veel plezier en een goede vliegreis terug.
    Je zult wel moe zijn als je weer thuiskomt. Groet iedereen van ons en wens ze veel liefs, niet in de laatste plaats voor jezelf. Dikke kus, opa Bert en oma Els

  • 18 Augustus 2012 - 17:24

    Paul:

    Time of your life!

    A dream come true!

    Been there and done that!

    What F....... great holiday story!

    Iḿ so proud!!!!!!!!!


    xxxxxxxx

  • 18 Augustus 2012 - 17:24

    Paul:

    Time of your life!

    A dream come true!

    Been there and done that!

    What F....... great holiday story!

    Iḿ so proud!!!!!!!!!


    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Sophie

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 15745

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azie en eten met stokjes

29 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Eiland hoppen cycladen

21 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Going down under

Landen bezocht: