Ready to discover Paradise? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu Ready to discover Paradise? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

Ready to discover Paradise?

Door: sophieverdonk

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

De laatste twee dagen die ik had in Auckland was het top weer! Een zonnetje en geen wind. De een a laatste dag die ik in Auckland had. Stond er een trip naar Waiheke Island op de planning, een van de vele eilandjes hier voor de kust van Nieuw-Zeeland.
Dus na meteen de goede bus gepakt te hebben (jawel in 1 keer). Was ik 25 min te vroeg bij de ferry building. (jawel ik ergens 25 min te vroeg). Dus had ik ruim de tijd om op een bankje in de haven te beslissen wat ik eerst ging doen. Bustour of een kajak huren. Het werd dus bus tour. En na in anderhalf uur tijd het hele eiland gezien te hebben wist ik wat ik wilde zien en hoe ik er moest komen. Dus terug naar de haven van Waiheke, en een kajak gehuurd voor een uurtje.
Na een rondje door de baai en een stukje over zee te zijn gepeddeld. Wat te eten gehaalt in de haven, waar ik me heb laten vertellen hoe ik met een mooie wandeling kon komen daar waar ik naar toe wilde en nog wat extra tips gekregen van de locals die afwijken van alle toeristische routes.
Ben ik links een bruggetje over gegaan en geweldige wandeling door het bos, de wijngarden gemaakt. En terug over de kronkelende weggetjes naar het dorpje. Daar ben ik lekker in het zonnetje op het strand gaan zitten.
De volgende dag kwamen Ken&Jen (mensen waar ik de volgende twee weken ga verblijven) me ophalen en het eerste wat Ken aan me vroeg was of ik ready was to discover paradise? Offcourse I`am.
Dus na met de hele familie uit eten te zijn geweest omdat het mijn "laatste" avond was. Zat ik de volgende dag voor in de auto helemaal set and ready to discover paradise.
Ik had het een ander gelezen over de kust Coromandel over hoe mooi het daar moest zijn. En niets was gelogen.
Ik keek me ogen uit, en het maakte me nieuwsgierig naar wat er na de volgende bocht te zien was. Weer een compleet leeg strand met enkel een stuk hout of een klein haventje waar de vissers met hun hengeltje uit zaten? of waren het kinderen die aan het spelen waren. Genietend van hun vakantie?.
Na snel een pie te hebben gehaald waren we net op tijd voor een onse trein trip. Een treintje die de berg op rijd en je naar een mooi uitzicht punt brengt.
Het treintje werd vroeger gebruikt voor klei van uit de bergen naar beneden te halen maar is nu elke dag gevuld met toeristen.
Na ons trein ritje zijn we door gereden naar Whitianga waar we de nacht bleven.
En zijn na een goed vullend ontbijt de volgende ochtend richting Cathedral Cove gereden . Waar we de auto boven moesten laten staan. Maar het uitzicht van af de parkeerplaats beloofde al veel goeds.
Na een wandeling door het weiland met schapen tot het uit eindelijk met een touw via de rotsen naar beneden stond je op het strand. Wat helemaal leeg en verlaten was op mij en Jen na. De zon brak net door de wolken en heb genoten van een stukje Paradise.
Onderweg naar mijn volgende "huis" hebben we nog een korte stop gemaakt bij een goudmijn waar nog steeds goud gegraven word. Hiervoor moesten we een kleine heuvel oplopen en vanaf het topje kon je zo de mijn in kijken.
Ik was flink onder de indruk van zo`n groot gat in de grond dat ik spontaan weer een beetje last van mijn hoogtevrees kreeg maar na mijn avontuur in de skytower mocht ik me niet meer aan stellen.
De volgende twee dagen was ik in Te Puke een plaatsje met heuvels vol kiwi plantages("Te" is de in maori en "Puke" is heuvel. Heel voor de hand liggend eigenlijk.)
De eerste dag in Te Puke ben ik samen met Ken wezen vissen. Wat wel wat anders is dan en naast een slootje zitten zo als je ze vaak in Nederland ziet. Hier ga je met een boot de zee op. En omdat ze de lange lijn in het water lieten. Vroegen ze mij de boot te besturen. Ik had ze vertelt dat ik geen rijbewijs had en nog nooit op een boot zo als die was geweest, dus ze wisten waar ze aan begonnen.
Na lekker op zee te hebben gedobberd hadden we genoeg vis voor de komende drie dagen.
De tweede dag in Te Puke hadden Jen, Louise en haar kinderen me mee genomen naar Roterua, waar we gingen lugen.
Het lijkt een beetje op rodelen alleen zit je in een soort kart en rij berg af op een weg van ongeveer twee meter breed zodat je elkaar kan in halen en tegen elkaar kan racen. Na drie keer ingemaakt te zijn omdat ik als er een bordje SLOW DOWN NOW stond ook daadwerkelijk langzamer ging. Mocht ik het laatste ritje hebben. Toen ik in de rij stond stond er een jongen voor me vol tattoo`s met stoere praatjes dat hij alleen was en niemand tegen hem durfde te racen. Wat ik op ving als een uitdaging. Dus nadat hij achter me aan ging door het versmalde gedeelte naar het "parcour" zag ik hem pas weer beneden bij de lift omhoog. Waar ik (met nog helemaal tranen in me ogen van de wind die in je ogen blaast omdat ik nu met een rot gang alle SLOW DOWN NOW bordjes negeerde) net in het liftte stapte en hij netjes achter aan de rij sloot. "loser".

Ken en Jen wilde me graag het zuidelijke gedeelte van het Noordereiland laten zien. Dus hier zit ik dan, in Wellington de hoofdstad van Nieuw Zeeland met maar 179.466 inwoners.
Ken heeft hier vroeger gewoond dus ben net een rondje door de stad geweest. Heb zelfs het Zuidereiland zien liggen.
Beetje jammer dat het ook kan regenen in "Paradise" dus een wandeling of buiten activiteiten zaten er niet in.
Ken is een echte kiwi (nieuw zeelander) en praat dus ook kiwi. Wat dus soms voor verwarring zorgt want kiwi leer je niet tijdens de Engelse les op school.
Toen Ken aan me vroeg; What would you like for tea? En ik antwoorde; Just ordinary tea without sugar please. Kon je hem opvegen. Tea in Nieuw-Zeeland betekend namelijk avond eten.
Wat er voor tea vanavond is is nog onduidelijk maar het ruikt goed. Dus nadat ik wat foto`s heb geplaatst schuif ik aan tafel.

  • 16 Juli 2012 - 06:19

    Paul:

    Hoi stoere Sophie, ik zit met natte ogen je verslag te lezen(van het lachen). klimmen,racen, en zee kajacken! Gaaf in een woord! xx

  • 16 Juli 2012 - 07:22

    Els Van Oel:

    hoi sophie, wat een enig, geestig reisverslag. opa en ik hebben er van genoten. wat toch een schitterende reis maak jij. doe je de groeten aan ken en jen/ en nog heel veel reisplezier. liefs en dikke kus oma els

  • 16 Juli 2012 - 07:49

    Els Van Oel:

    ja sophie, nog een reactie. wat ongelooflijk stoer van je dat kajakken en nog meer dingen die je schrijft.wij zijn hardstikke trots op je. ook prachtige foto's. doeoeg

  • 16 Juli 2012 - 08:48

    Nadine:

    Hee Sophie! Ik vind het echt super leuk om je verhalen te lezen over hoe jij de wereld aan het ontdekken bent! Eigenlijk ben ik stiekem gewoon wel jaloers, maar ik weet niet of ik het zelf zou durven! Haha! Ik vind het echt stoer van je! Heel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld! And enjoy your tea! :P

    Groetjes
    Nadine xxxx

  • 16 Juli 2012 - 09:19

    Michelle:

    Jeetje wat kun jij dit mooi schrijven zeg! En wat ben ik jaloers op wat je allemaal ziet en mee maakt! En dan nog niet over de foto's gesproken.. Wat een uitzicht!!! Geniet er lekker van mop! Have fun

  • 16 Juli 2012 - 10:48

    Naomo:

    Klink super vet soos!!

  • 16 Juli 2012 - 11:16

    Paula:

    Hey Spohie, wat gaaf allemaal zeg! En mooie foto's ook (heb je die vis zelf gevangen?) Liefs Paula, Rozan en Fleur

  • 16 Juli 2012 - 11:46

    Oma Trix:

    HEY SOPHIE, Wat een geweldig leuk verslag heb je weer geschreven opa en ik hebben ervan genoten. En wat zijn Ken en Jen toch super gastvrij. Ze maken jouw droom, samen met aan aantal anderen, echt waar. Geweldig! En alleen op pad en alles zelf uitvinden TOP.
    Dikke knuf van ons beiden.

  • 16 Juli 2012 - 15:40

    Bert-Jan:

    Hee, wereldwijf!!! Stoer zeg, je achter het stuur van die boot te zien en met die grote vis. En je kijkt er zo cool bij, alsof het zich allemaal in Heemskerk afspeelt ofzo. Ben trots op mijn "kleine nichtje".

  • 16 Juli 2012 - 15:52

    Els En Guus:

    Wat klinkt het allemaal lekker wat je doet, ziet en meemaakt. Leuke mensen, mooi land en een stralende Sophie ertussen. Dit is toch wat je wilt .....

  • 16 Juli 2012 - 17:18

    Annemarie:

    Wat een super mooie foto's! Leuk ook om te lezen hoe geweldig je het naar je zin hebt.

  • 16 Juli 2012 - 21:02

    Femke:

    Super leuk om te lezen soof! Enjoy! Xx

  • 17 Juli 2012 - 06:26

    Els Van Oel:

    Lieve Sophie, Na al je mooie foto's op de site lag er nu ook nog een prachtige kaart met the Auckland Harbour Bridge in de brievenbus. Bedankt! En nog genieten hé? Liefs

  • 25 Juli 2012 - 16:07

    Anton:

    Hi die Sophie,
    Wat is het toch supergaaf om jouw verhalen te lezen : you surely know how to discover Paradise !!
    Ik lees jouw texten en direct ben ik ook weer terug.
    Toen noemde we het God's own country ; nou ja, dat is natuurlijk dichtbij het paradijs..

    Have fun, doe de groeten aan de families, en vooral keep enjoying the ride!
    Groeten Anton.

  • 25 Juli 2012 - 20:47

    Lieve Sophie:

    Hoi Sophie, wat is het toch leuk om die verslagen te lezen, ik heb het verhaal over de tea ook even voor gelezen op mijn werk aan mijn collega`s die hebben er erg om moeten lachen. Geniet nog lekker tot gauw. Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Sophie

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 15739

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azie en eten met stokjes

29 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Eiland hoppen cycladen

21 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Going down under

Landen bezocht: