De laatste paar dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen in Brisbane

Door: sophieverdonk

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Juli 2012 | Australië, Brisbane

Ik heb al een tijdje even niets van me laten horen dus zal jullie even bij schrijven!

Ik was gestopt bij dat ik naar Karise Eden zou gaan. En vervolgens door naar South bank. Maar doordat het de hele dag regende, ging South bank niet door.
De Australiërs klagen joh! En ik maar denken; nou ze moesten is weten hoe de winter in Nederland is. Toen het vrijdag nog steeds regende was het de slechtste winter die ze hadden gehad in tien jaar.
Omdat ik toch wel graag even naar South bank wilde zijn we daar ondanks de regen donderdag naar toe gegaan. Auto geparkeerd bij het hotel waar Jo&Tony de eerste weken hebben gewoon toen ze naar Australië kwamen, en de City Cat (een soort taxi boot die je van de ene kant van de stand naar de andere kant brengt via de Brisbane River die de stad in twee deelt.) richting South bank gepakt.
Daar bij het openbaar zwembad lekker bij een Grieks restaurantje gaan zitten waar we hebben geluncht samen met Brookee (vriendin van Jo) die ook mee was.

Verder waren er nog twee dingen die ik hier graag wilde zien, Rainbow Beach en Byron bay. Dat we naar Byron bay gingen stond al vast want Jo had een bootje gereserveerd waarmee we gingen whale watchen.
Dus vrijdag op naar Rainbow beach. Via de Sunshine Coast. Dat het Sunshine Coast heet heeft een reden want die dag stond er een stralende zon in een strak blauwe lucht!
Aan gekomen bij Rainbow beach lekker rond gelopen door het dropje en nog even het strand op geweest. Het strand heeft daar twee verschillende kleuren zand (vandaar ook waarschijnlijk Rainbow beach) En vanaf het strand keek je zo uit op Fraser Island (het grootste zand eiland van de wereld).
S`avonds waren we uitgenodigd bij vrienden van Jo&Tony; Phil en Sharon waar we met ze allen hebben gebarbecued.

De volgende dag vroeg op want we gingen Whale watchen! Richting Byron Bay kom je via de Gold Coast langs Surfers paradise, daar moest natuurlijk even een stop worden gemaakt! Dus na ons ontbijtje in surfers Paradise via palm beach verder richting Byron Bay.
We waren wat eerder in Byron Bay dan de afgesproken tijd. Dus na lekker in het zonnetje hebben gezeten konden we aan boord. Toen we eindelijk op de oceaan zaten (want door de hoge golven kwamen we de baai niet uit) kwamen er ineens twee dolfijnen uit het water springen en het duurde maar 10 min of de eerste walvissen waren al in zicht! soms kwamen ze zo dicht bij dat je hun spray in je gezicht kreeg! Na twee uur lekker op de oceaan dobberen gingen we weer terug naar de haven, die door de net ongergaande zon een paars oranje gloed kreeg. Iedereen zat op de kleine eilandjes, strandjes piertjes of stijgers met hun hengeltje uit om te vissen.

Ik ben gistere aan gekomen in Auckland, wat wel even wennen is want de jongens hier, dagen elkaar regelmatig uit, dus rollen ze hier over de grond met vader en hond er achter aan.
Ik heb gister meteen Mount Eden "beklommen", een slapende vulkaan waar je vanaf de top de hele stad goed kan bekijken! En na een lekkere nacht door geelapen, ga ik vandaag met Okan en Metin (twee van de drie jongens) de stad in.

• 01 Juli 2012 - 22:45

Michelle:

Ohh wat leuk weer om te lezen mop! En wat een onwijs mooi strand! Zo blauw die zee echt heel mooi! Zo te lezen vermaak jij je daar, lekker met de boys de stad in leuk hoor ! Geniet geniet geniet en ik kijk uit naar de 4e xxxxx

• 01 Juli 2012 - 22:48

Sophie Verdonk:

hee mies! lief dat je ieder verslag je leest! Ik vermaak me prima! jij ook nog? of word je al een beetje gek van lianne;) wanneer gaan jullie ook al weer richting Ibiza? xxxx

• 02 Juli 2012 - 04:45

Stefan:

Mooie verhalen Sophie... Ik begon vandaag pas met kijken, maar in bijna 2 weken heb je al ontzettend veel beleefd.
    ik zal zeker de rest van je verslagen volgen!

• 02 Juli 2012 - 04:53

Paula:

Wauw walvissen, dolfijnen.....wij zijn jaloers hoor! Erg leuk om te lezen Sophie hoe geweldig je het hebt. Dikke kus Paula, Rozan en Fleur

• 02 Juli 2012 - 05:38

Oma Els:

oh sophie, wat een belevenissen allemaal. wat zie jij een prachtige dingen. we genieten van alles wat je schrijft en krijgen, samen met de foto's, een beetje een beeld van hoe jij je dagen doorbrengt. fijn om dit verslag weer te lezen en tot de volgende keer maar weer. geniet!!! en veel liefs van opa bert en oma els

• 02 Juli 2012 - 05:52

Paul:

Hoi Sophie, wat waanzinnig gaaf met die walvissen. Leuke foto's en een leuk verslag je geniet volop! Nu de kou in van NZ, of valt dat wel mee? xxxx

• 08 Juli 2012 - 14:17

BJ:

Hee Sophie

Ben jaloers op je hoor, na het zien van de walvissen. En wat schrijf je goed!!!