Gelukkig kon ik nog wel weg! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu Gelukkig kon ik nog wel weg! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

Gelukkig kon ik nog wel weg!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

26 Juli 2012 | Australië, Melbourne

Oh oh, ik zit hier met me foto`s d`r bij om te kijken wat ik ook al weer allemaal gedaan heb. Want heb het op een gegeven moment niet meer bij kunnen houden allemaal.
Ik probeer alles even op een rijtje te zetten.
De laatste keer dat ik schreef zat ik in Wellington. Waar ik de tweede dag, naar het te papa museum ben geweest. Een van de grootste en modernste museums. Na daar bijna de hele dag zijn rondgelopen, en in een nabootsing van een aardbeving te zijn geweest (waar ze hier nog regelmatig last van hebben) zijn we na lunch naar Mount Victoria geweest. Vanaf Mount Victoria kan je goed de hele stad zien liggen! Na twee dagen in Wellington. Zijn we via surfershighway 45 langs de west kust van het Noordereiland richting huis gegaan. Waar we een stop hebben gemaakt bij Waitomo, waar ik graag de glow worm grotten in wilde. Na een tour van anderhalf uur door onwijs mooie grotten en vanaf een bootje in de grot naar de glow wormen gekeken te hebben. Verder richting Te Puke gegaan.
Weer aan gekomen in Te Puke. Heb ik een telefoontje gepleegd naar mensen die ik kende in Te Aroha die daar woonde op boerderij. En kon daar mijn laatste nacht in Nieuw-Zeeland blijven. Ik had nu nog een dagje in Te Puke. En ja wel de zon scheen dus na een heerlijke wandeling om Mount manganui en lunch in het zonnetje weer naar huis.
De volgende ochtend op de bus gestapt richting Paeroa, waar Annette me ophaalde(vrouw die op de boerderij woont) Omdat het al de hele nacht verschrikkelijk had geregend en het overdag niet veel beter was geworden ben ik lekker in een cafeetje gaan zitten wachten.
Toen we naar Te Aroha wilde gaan werden we tegen gehouden. Door de regen was het water in de rivieren zo gestegen dat alles was overstroomt en de wegen waren afgesloten. We moesten dus om rijden om naar Te Aroha te komen.
Het moest wel heel erg zijn als ze ons er niet meer door lieten dus de auto even aan de kant gezet en een kijkje genomen hoe erg het was. We waren niet de enige. Want ook het Breaking News stond er te filmen en de Waikato Times (de krant) stond foto`s te maken. Dus ik ook me camera er bij gepakt en wat fotootjes gemaakt.
Toen we terug liepen naar de auto werden we aangehouden door de man van de Waikato Times hij had een foto van ons genomen. En vroeg of we het oke vonden of hij die gebruikte, en of hij onze namem mocht. Tuurlijk. Dus daar sta je dan in de krant. http://www.stuff.co.nz/waikato-times/news/7330848/Flooding-closes-roads

Aan gekomen op de boerderij van Annette, samen met Rink (Stagier) en Klaas (man) het land op geweest de koeien gemolken, kalf melk gegeven en even vast gehouden. Ik snap best dat je daar je boerderijtje wil beginnen ook al kon ik niets zien van het landschap. Dat werd de volgende ochtend wel duidelijk toen de wolken een beetje waren weg getrokken.

Ken en Jen stonden er op dat ze mij naar de luchthaven zouden brengen maar door het slechte weer werd ik s`avonds gebeld dat ze in geen mogelijkheid bij mij konden komen omdat het allemaal was overstroomd en de wegen waren afgesloten. Dus weer een bus geboekt en vanaf Hamelton naar Auckland airport. Want ik ging weer naar Australië, Melbourne om precies te zijn waar familie van me woont. Waar ik onder tussen al ben gesetteld. En aan het plannen ben hoe ik het de komende dagen ga doen.


  • 26 Juli 2012 - 09:07

    Naomi:

    super soos!!

  • 26 Juli 2012 - 09:23

    Hi Sophie,:

    leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! x Mariëlle

  • 26 Juli 2012 - 17:19

    Benthe:

    Echt gaaf !

  • 27 Juli 2012 - 17:09

    Oma Trix:

    Hi Sophie, Wat een verhalen en wat leuk. Wat doe jij een geweldige hoeveelheid levenservaring op met als boventoon een zeer plezierige tijd. En dan ook nog stuk voor stuk aardige/lieve mensen om je heen . TOP!
    Bedankt voor de kaart die we vorige week ontvingen. We genieten nog steeds héél erg mee. Dikke knuf oma Trix.

  • 31 Juli 2012 - 22:07

    BJ:

    Goeie foto's en goede verhalen. Mevrouwtje kan zo de journalistiek in. ;-))

  • 01 Augustus 2012 - 07:03

    Ha Die Sophie:

    Weer een heerlijk reisverslag, lekker om te lezen zie het helemaal voor me, jij weer op de voorpagina vaan de krant, zal nog even kijken of ik het artikel kan vinden. Ook weer mooie foto`s. Geniet nog lekr. Dikke kus Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Sophie

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 15740

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azie en eten met stokjes

29 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Eiland hoppen cycladen

21 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Going down under

Landen bezocht: