Vertrek, aankomst en een Jet lag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu Vertrek, aankomst en een Jet lag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Verdonk - WaarBenJij.nu

Vertrek, aankomst en een Jet lag

Door: sophieverdonk

Blijf op de hoogte en volg Sophie

23 Juni 2012 | Australië, Brisbane

Eindelijk was het zo ver, 21, juni datum van vertrek. Na wat moeite met inchekken , (kon me boarding pass niet zo snel vinden dus werd uit de rij gezet, opnieuw aangesloten in de rij, me vizum niet in orde nogmaals uit de rij, en na een telefoontje van een stewardess alles weer oke) kon ik afscheid nemen van iedreen die mee was en door de doane.
Bij de gate lekker gaan zitten, maar aan gezien mijn tussen stop in Dubai was waren er veel mensen met een Arabische afkomst, dus kreeg een soort trauma naar mijn oude wiskunde leeraar die altijd presies het zelfde rook.

Na een goede vlucht en wat rond gelopen op de luchthaven van Dubai (wat een beetje doet denken aan de zwarte markt alleen met luxe winkels maar de zelfde chaos) Stapte ik in het vliegtuig richting Brisbane, teminste daar ging ik vanuit want toen ik na drie uur wakker werd stond er op me scherpje Singapore. Na wat om me heen gekeken te hebben raakte ik aan de praat met het stel naast me, die vroeg waar ik naar toe ging, Toen ik vertelde dat ik dacht dat ik naar Brisbane zou gaan begonnen ze te lachen, ze hadden namelijk presies het zelfde, maar zijn er al snel achter gekomen dat we een korte stop gingen maken op singapore en daarna door zouden vliegen naar Brisbane, Wat wel lekker was zo dat ik even de benen kon strekken en me even kon opfrissen op de wc . (Want na 18 uur ben je daar best aan toe).

In Brisbane stonden Jo&Tony (stel waar ik verblijf) me op te wachten, Dus na me tas in de achterbak van de auto te hebben gedaan, stapte ik achter in. En ohja, ze rijden hier aan de andere kant wat ook betekend dat de bestuurder aan de andere kant is. Dat was wel even wennen.

Vanochtend wakker gemaakt door Jo, en toen ze de gordijen open deed keek ik zo een park in, inclusief vogels, eenden en een groot stuk land met een boerderij op de achtergrond.
Me aangekleed en weer in de auto gestapt want we gingen bij vrienden die een cafe hebben ontbijten.
Bij daglicht kan je pas goed zien hoe anders hier is, want niet allen dat ze hier aan de verkeerde kant rijden, in hier ook alles groot, de huizen allemaal vrijstaan met een veranda, en de wegen zijn op z`n minst 3baans (vandaar dus ook geen file, Heerlijk!)Verder dragen de mensen hier wat ze willen, of dat nou een short met een trui en een paar afgetrapte cowboy laarzen zijn of een krote broek met blote voeten en een muts het maakt allemaal niet uit!

Plannen worden nog niet echt gemaakt want we zien wel hoe het loopt wat we gaan doen. Kortom een heerlijk begin van mijn vakantie!

  • 23 Juni 2012 - 06:21

    Paul:

    Hello Sophie, good to see your storie! Keep the messages coming! XXXXX

  • 23 Juni 2012 - 06:44

    Paula:

    Hey Sophie, wat een reis en wat een stoere meid!! Leuk om te lezen. Have fun! Liefs

  • 23 Juni 2012 - 07:03

    Zusie:

    Hee soos. Klinkt super! Xxx naomi,ps. Mij viel geen spel fout op!

  • 23 Juni 2012 - 07:05

    Yorin:

    Leuk om te lezen Sophie! Veel plezier daar!

    Xxx

  • 23 Juni 2012 - 09:03

    Michelle:

    Super super super leuk schat! Geniet ervan en ik blijf lezen hoor! Xxx dikke kuss

  • 23 Juni 2012 - 20:31

    Buuf :

    Hoi lieve Soof , wat een heerlijk verhaal. Geniet geniet geniet!! Xxx Annelies

  • 24 Juni 2012 - 10:45

    Guus:

    Hi Soof,
    wat een lekkere dynamische start.
    Ik hoop, nou ik weet wel zeker, dat je een onwijs gave tijd gaat meemaken. Go for it. En we lezen je ervaringen.
    Liefs, Buuuuuuuurmaaaaaaan.

  • 24 Juni 2012 - 17:33

    Annemarie:

    HI Sophie
    Kreeg je link via Yara, leuk om te lezen!
    Ga lekker genieten en heel veel beleven!

    Groetjes, Annemarie

  • 26 Juni 2012 - 13:05

    Mats:

    Jaloers :$ Veel plezier he? :D

  • 02 Juli 2012 - 05:54

    Mariëlle:

    Wat heeeerlijk voor je!!! Geniet! dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Sophie

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 15743

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azie en eten met stokjes

29 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Eiland hoppen cycladen

21 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Going down under

Landen bezocht: